Станція метро «Дніпро»

    Станція метро «Дніпро»

    Відкриття станції «Дніпро»

    6 листопада 1960 року станція «Дніпро» урочисто відкрила свої двері для киян та гостей міста. Вона стала частиною першої черги Святошинсько-Броварської лінії, що включала станції «Вокзальна», «Університет», «Хрещатик», «Арсенальна» і «Дніпро». Її конструкція є унікальною для київського метро: станція розташована на естакаді, перетинаючи Набережне шосе, і має берегові платформи, між якими прокладено колії. З одного боку станції розташований Міст Метро, відкритий на п’ять років пізніше, а з іншого – крутий пагорб, що веде до «Арсенальної».

    Особливості розташування

    Станція «Дніпро» знаходиться на правому березі річки Дніпро, недалеко від центру міста. Вихід з платформи на міську територію розташований у західній частині станції, де через дві сходові маршрути можна потрапити до касової зали, звідки є вихід на Набережне шосе. Існує також другий вихід до східної частини вулиці, що веде безпосередньо до Дніпра, однак він наразі не використовується.

    Важлива роль у перевезеннях

    З 1960 по 1965 роки станція «Дніпро» виконувала важливу функцію в перевезенні рухомого складу для Київського метро. У ті часи вагони доставлялися до станції «Дарниця» залізницею, звідки їх транспортували на трамвайній лінії через міст Патона та Набережну до станції «Дніпро». Під естакадою розташовувалося спеціальне коло, куди вставновлювався вагон. Він обертався на 90 градусів і підіймався спеціальним підіймачем на станцію.

    Висока станція і глибока станція

    Цікавим є той факт, що попередня станція «Арсенальна» є найглибшою станцією київського метро, а «Дніпро» – найвищою над рівнем землі. Ця різниця в розташуванні робить їх унікальними в системі київського метрополітену.

    Зміни в пасажиропотоці

    За даними офіційного сайту Київського метро, пасажиропотік на станції «Дніпро» зараз складає всього 2,8 тисячі пасажирів на добу. Колись цей показник був значно вищим, оскільки станція була пересадковою з трамваєм. Після відкриття моста Метро пасажиропотік на станції зменшився, але все одно залишався високим через зв’язок з трамваєм. Однак у 1990-х роках пасажиропотік різко знизився через зростання кількості маршруток і приватного транспорту, а також погіршення стану трамвайних вагонів і колій.

    Вплив війни

    Станція «Дніпро» залишалася зачиненою з 24 лютого 2022 року до 8 березня 2024 року через повномасштабну війну. Це важке випробування вплинуло на багато аспектів життя міста, включаючи роботу метрополітену.

    Таким чином, історія станції «Дніпро» є яскравим прикладом того, як змінюється місто і його транспортна інфраструктура під впливом часу та історичних подій.

    Поділитись цією публікацією