Marvel Studios готує перезапуск: новий курс після супергеройського буму

    Marvel Studios готує перезапуск: новий курс після супергеройського буму

    Менше фільмів, більше уваги до якості

    Після десятиліття домінування Marvel Studios на великому екрані та стримінгу студія змінює підхід: замість безперервного потоку фільмів і серіалів — переосмислення стратегії. У 2027 році Marvel планує повний перезапуск кіновсесвіту з новими акторами, переглянутим підходом до виробництва та фокусом на якісному сценарному фундаменті. Студія вперше за роки визнала: надмірне виробництво знизило ефективність, а інтерес глядачів похитнувся.

    Переоцінка масштабів

    Керівник Marvel Studios Кевін Файгі відверто заявляє: кількість контенту перевищила можливості команди. Після «Месників: Завершення» студія суттєво наростила обсяги — і не впоралася. У той час як глядачі чекали нових відкриттів, Marvel почала втрачати позиції — і в кінотеатрах, і на стримінгових платформах. Прикметно, що сім із тринадцяти фільмів, випущених після пандемії, не досягли навіть півмільярда доларів у світовому прокаті.

    Скорочення темпів

    Починаючи з 2025 року Marvel зменшить кількість проєктів: до трьох фільмів і лише одного серіалу на рік. Це не лише спроба оптимізувати витрати, а й бажання повернутися до витоків — коли кожен проєкт був подією, а не просто частиною потоку. Нові серіали тепер майже не будуть пов’язані з фільмами, щоб аудиторії не доводилось переглядати все підряд для розуміння сюжету.

    Новий старт у 2027-му

    Кульмінацією стане «Месники: Таємні війни», що завершать «Сагу Мультивсесвіту» і водночас перезапустять кіновсесвіт. З’являться нові актори у фільмах про «Людей Ікс», а також інші знакові зміни. Водночас Marvel не планує впроваджувати у свої проєкти персонажа Майлза Моралеса — принаймні, поки не завершиться анімаційна трилогія Sony.

    Сценарії «на ходу» — нова норма

    Одним із критичних моментів для Marvel стала нестабільна робота зі сценаріями. Часто студія анонсує фільм, навіть не маючи повного тексту. Актори отримують ролі, не знаючи фінального сюжету, а переписування триває вже під час зйомок. Файгі виправдовує це тим, що жоден сценарій не є ідеальним одразу, і вдосконалення триває аж до фінального монтажу.

    Зменшення витрат і нова економіка

    Marvel також змінила бюджетну політику. Після пандемії вартість виробництва зросла до рекордних висот, але тепер студія зменшує витрати. Нові фільми дешевші на третину, ніж два роки тому. Наприклад, «Дедпул та Росомаха» і «Фантастична четвірка» — це приклади вже оновленого підходу. Marvel також консультується з іншими командами, зокрема тими, хто створив бойовик «Творець» із бюджетом лише $80 млн.

    Лондон — нова столиця Marvel

    Замість традиційного Голлівуду студія активно знімає у Великій Британії. Pinewood Studios у Лондоні стала основним майданчиком для фільмів Marvel. Це не лише питання економії — британські податкові стимули та дефіцит знімальних майданчиків у США роблять вибір очевидним. Проте Marvel не виключає повернення до Штатів, особливо в Джорджію й Нью-Йорк, які нині пропонують вигідні умови для виробників.

    Що далі?

    Кевін Файгі, незважаючи на виклики, не збирається залишати Marvel. Хоч студія розглядає питання спадкоємності, сам Файгі заявляє, що хоче й надалі створювати великі фільми для широкої аудиторії. Він щовечора переглядає класичне кіно 1930–40-х років і переконаний: саме там — ключ до глядацького успіху. Бо кіно — це передусім історія, яка має захопити.

    Поділитись цією публікацією